Ukraine, le forum LIBRE
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le Deal du moment :
Cartes Pokémon : la prochaine extension ...
Voir le deal

L'OSCE

+7
tarkan
smartleo44
Caduce62
Matt
Thuramir
Tibo
dovaking
11 participants

Page 2 sur 5 Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant

Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Matt Jeu 5 Fév - 16:58

Même eux commencent à voir:

OSCE spots column of trucks carrying rockets for militant Grad systems

L'OSCE - Page 2 128066

21 militray-type trucks were spotted near militant-held Makiivka in Donetsk region

UNIAN: The OSCE special monitoring mission on February 3 spotted a convoy of 21 trucks carrying ammunition for Grad multiple rocket launchers near militant-held Makiivka in Donetsk region, according to a mission report published on February 4.

"The OSCE special monitoring mission has recorded 21 military-style green trucks in the eastern part of militant-controlled Makiivka or 10 km to the east of Donetsk. Some trucks were covered, but some of them were not covered, so that the representatives of the mission could see boxes with ammunition for Grad systems," the report says.

Observed 21 green military-type trucks. Twenty of them were marked with DK number plates (plates issued by the "DPR ministry of defense") and were witnessed driving in a western direction. Some of the trucks were covered; on the uncovered trucks the SMM could see ammunition boxes (Grad). In addition, two military fuel trucks with DK number plates were spotted heading east from the point of observation.

Two kilometres south of "DPR"-controlled Rozsypne (80km east of Donetsk), the SMM saw three military trucks (Ural type) each mounted with Multi Launch Rocket Systems (MLRS).

______________________________________________
Відвідайте Україну.
"Driven to perfection" (A. Senna)
L'OSCE - Page 2 Sign110
Matt
Matt
Admin

Messages : 10298
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 63
Localisation : Ostende, Belgique

https://forum-ukrainien.forumactif.org/

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  tarkan Lun 13 Avr - 8:29

L'OSCE - Page 2 CCWF7EgUAAEUHxB

What else?
tarkan
tarkan

Messages : 718
Date d'inscription : 05/05/2014
Age : 39

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Matt Jeu 16 Avr - 1:18

L'OSCE opère dans les zones contrôlées par les "parties", sous leur contrôle et leur "sécurité".
Là, les zozos "protègent" les membres de l'OSCE.
Cette photo dit tout.
Pas surprenant qu'ils ne voient rien et n'entendent rien.  Twisted Evil

______________________________________________
Відвідайте Україну.
"Driven to perfection" (A. Senna)
L'OSCE - Page 2 Sign110
Matt
Matt
Admin

Messages : 10298
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 63
Localisation : Ostende, Belgique

https://forum-ukrainien.forumactif.org/

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Krispoluk Jeu 16 Avr - 10:27

Il faut appeller un chat, un chat !

L'OSCE n'a qu'une mission d'observation et est non armée ! Il dépendent forcément du bon vouloir des parties en présence !!!

Je rappellerai pour info que lorsque la France avait une mission de surveillance de la frontière de la frontière Libano/israélienne et que les israéliens avaient décidé d'intervenir au sud-Liban ils le faisaient en toute impunité parce que les petites AML françaises ne faisaient pas le poids face aux Merkava israéliens. Idem en Bosnie quand l'armée Serbe de Bosnie a humilié les soldats de l'ONU en les enchaînant à des poteaux...

Alors, toujours garder le sens des réalités, n'est-ce-pas Cool
Krispoluk
Krispoluk

Messages : 9785
Date d'inscription : 03/06/2014
Localisation : Chez les Ch'tis

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  richard Sam 18 Avr - 23:54

combien de membres de ce forum on fait parti de cette organisation je sais que certains ont failli les autres crItiquent
combien d entre vous ont acceptes au moins d etre observateurs aux elections enfermes pendant 29 H dans une ecole
je vous compte
richard
richard

Messages : 2303
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 69

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Matt Dim 19 Avr - 1:28

Justement Richard, il faut oeuvrer en faveur de l'Ukraine . . . par tous les moyens dont on dispose, si modestes soient-ils.
Chacun à son échelle et avec les moyens dont il dispose.

Et toi, que fais-tu?

______________________________________________
Відвідайте Україну.
"Driven to perfection" (A. Senna)
L'OSCE - Page 2 Sign110
Matt
Matt
Admin

Messages : 10298
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 63
Localisation : Ostende, Belgique

https://forum-ukrainien.forumactif.org/

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  tarkan Dim 19 Avr - 9:46

Il profite du taux de change de la grivna? En d'autres temps, on appelait cela un profiteur de guerre... Rolling Eyes
tarkan
tarkan

Messages : 718
Date d'inscription : 05/05/2014
Age : 39

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  richard Ven 24 Avr - 15:50

nous avons une définition très différente des profiteurs de guerre je regrette  et de mon point de vue depuis Euro Maidan ce pays a perdu 6000 hommes , la crimee , une partie de son pays a l est ,  60pc valeur grivna et une grand  nombre d emplois  , des faits du concret 
il est vrai en contre partie on visite la maison de l ex président qui est en effet luxurieuse sur cinq etages mais combien de magasins de chocolat  ont été ouverts a kiev et en ukraine depuis un an .....c est ma définition des profiteurs de guerre
je vais prendre quelques photos 

je suis a cette période de l année depuis  presque un quart de siecle et je n influence pas le cours de la monnaie en changeant quelques euro ou dollars
richard
richard

Messages : 2303
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 69

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  tarkan Ven 24 Avr - 16:16

Mais oui Richard bien sûr. Toi et d'autres vous avez un sacré problème avec la définition des mots. Peut être que ce serait bien de vous achetez un dictionnaire.

Profiteur de guerre, selon Wikipedia:

"Un profiteur de guerre est une personne physique ou morale qui, de manière légale, spéculative ou délictueuse, tire un enrichissement personnel d'un conflit armé. 


(...)


Si ces activités ne sont pas toujours, à proprement parler, considérées comme illégales par les États, elles n'en paraissent pas moins ordinairement contraires à l'« éthique des affaires » pour l'opinion publique. Le terme « profiteur de guerre » reste donc marqué d'une forte connotation péjorative, que ce soit dans la conversation courante ou le discours politique - son pendant, en temps de paix, étant celui de « profiteur de crise », en particulier dans les temps de situation économique difficile."

Je trouve que ça te sied parfaitement

Il me semble ne pas avoir été le seul à t'avoir fait le reproche. Aussi, je te repose la même question que celle de Matt: et toi, concrètement, que fais-tu pour le pays?
tarkan
tarkan

Messages : 718
Date d'inscription : 05/05/2014
Age : 39

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  richard Ven 24 Avr - 17:03

Je te rassure je ne fais absolument rien  sauf du tourisme comme dans les autres pays que je visite sauf erreur ce n est pas dans ta définition copier coller 
ce matin par exemple je suis aller m acheter des oeufs et des champignons ensuite un cafe bu avec un nigérien
comme j avais annule mon rendez vous massage je suis allé m excuser auprès de ludmilla de vive voix
ensuite retour en flânant et repos hier les ukrainiens m ont massacre un repas chez tareras et nathalie et ensuite  repas chez parents de ludmilla 
retour tardif mais avant fermeture du métro 
cet après midi repos un peu et je sors je vais prendre une photo d un des nouveau magasin de chocolat et ensuite un pot avec lilial
cette femme  passait ses soirées au centre de la ville pendant la guerre a kiev
elle avait un travail correct avec une mutuelle depuis 20 ans , suite aux problemes économiques en russie elle a été licenciee 
elle travaille de nouveau et 6 jours sur 7 le lundi repos dans un centre d appels pour vendre des contrats banque aux russes .....
je vous assure tous qu elle n est pas contente 
ce soir sauf invitation je rentre de bonne heure
richard
richard

Messages : 2303
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 69

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  tarkan Ven 24 Avr - 17:22

T'es sérieux là? C'est fort ce que tu fumes mon gars... 

Tu veux que je te copie/colle tes propos sur le routard, ou la fois où t'es moqué de dova qui voulait me donner 3 vestes doudounes d'hiver? J'ai pourtant un humour glauque mais j'ai souvent trouvé tes propos abjects. 

Tu profites du change favorable, tu te lamentes, mais finalement tu fous rien. Mis à part jouer les suce-chapka en regrettant le bon vieux temps, tu fais quoi? Tu donnes des vêtements à des réfugiés? Tu loues des appartements pour les loger? Tu donnes de ton temps pour les aider avec les démarches administratives? Tu donnes de l'argent, de la bouffe ou des équipements aux volontaires? Non

Ceux qui ont la belle vie dans un pays qui lutte contre une agression sont rarement ceux qui s'impliquent directement sur le terrain. Des boulets quoi.
tarkan
tarkan

Messages : 718
Date d'inscription : 05/05/2014
Age : 39

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  richard Ven 24 Avr - 23:34

je répondrai et expliquerai  au sujet de doudoune lacoste un peu plus tard peut être le 35 car le 36 est déjà pris et on va exploser ce forum tu peux continuer d écrire ici je finis mes congés tranquille et je ne lirai meme pas tes reponses
richard
richard

Messages : 2303
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 69

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  tarkan Ven 24 Avr - 23:39

Mince, tu sais encore quel jour on est avec tout ce que tu t'enfiles dans le cornet mon pauvre gars? Au lieu de te faire masser, t'as pas envie que je te donne quelques adresses d'ONG sur place pour que tu serves à quelque chose?

Posté par Krispoluk (460 messages) le 29 septembre 2014 à 23:20



Commentaire sur : " Avec ton Lacoste il commence à faire froid ensuite tu pourras etre fier d en faire profiter un pauvre
Bon séjour..."
Putain, t'es bien placé pour en parler Richard, toi qui te vantais d'aller en vacances en Ukraine pour profiter de l'excellent rapport de change entre l'Euro et la Grivna, j'ai été profondément outré de tes propos, pas loin de te considérer comme un "profiteur de guerre"... T'as pas honte ! Et tu te permets en plus de critiquer un mec généreux qui veux faire un don pour l'Ukraine...
Tu n'est qu'une personne méprisable Richard et le pire c'est que tu ne t'en rend même pas compte...Pitoyable !
tarkan
tarkan

Messages : 718
Date d'inscription : 05/05/2014
Age : 39

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Александр Mar 5 Mai - 15:34

Ils s'en rendent compte:

Didier Burkhalter plaide pour un renforcement du rôle de l’OSCE dans la gestion des crises

Berne, 05.05.2015 - Les leçons à tirer de la crise ukrainienne pour l’Organisation de la coopération et de la sécurité en Europe (OSCE), les moyens de renforcer les missions de l’OSCE engagées dans des opérations de paix, ainsi que la dimension économique dans les tensions européennes ont été au centre de l’intervention du conseiller fédéral Didier Burkhalter qui s’est exprimé, mardi à Genève, devant le panel sur la sécurité européenne. Ce panel indépendant de quinze experts, mis en place par la Troïka de l’OSCE à la conférence ministérielle de Bâle, a tenu sa seconde réunion dans la cité lémanique. 

L’ONU s’apprêtant à repenser ses opérations de paix et les collaborations qu’elle a dans le domaine avec des organisations régionales, « l’OSCE doit également réfléchir, notamment à la lumière de l’expérience faite en Ukraine par la mission spéciale d’observation (SMM), sur son rôle dans ce genre de mission. Des missions essentiellement civiles mais qu’il convient de doter de capacités plus robustes (protection corporelle, véhicules blindés, drones, etc.) leur permettant de se protéger et de se rendre sur le théâtre des conflits contemporains », a estimé le chef du Département fédéral des affaires étrangères (DFAE).

« Depuis la création de l’OSCE, les conflits sont devenus plus complexes, ont souvent des dimensions régionales et ont un potentiel élevé de violence à l’encontre des civils », a relevé le conseiller fédéral avant de souligner que « l’OSCE devait s’adapter aux besoins moderne de management de crise ». C’est un pas important pour renforcer la capacité d’action de l’OSCE, a conclu Didier Burkhalter.

Le chef du DFAE s’est également penché sur la dimension économique des conflits en relevant que les processus d’intégration économique pouvaient déstabiliser la sécurité européenne si ces enjeux économiques étaient perçus en terme géopolitique. La crise ukrainienne a également démontré comment les conflits armés pouvaient amener une fragmentation économique à l’intérieur du pays, fragmentation qui est un élément supplémentaire de déstabilisation.

Là également, a relevé Didier Burkhalter, l’OSCE a un rôle à jouer en renforçant les liens économiques régionaux avec des mesures permettant de rétablir la confiance et en réduisant les fractures internes. Le conseiller fédéral s’est ainsi clairement déterminé pour un renforcement de la deuxième dimension de l’OSCE qui porte sur la coopération économique et environnementale entre les 57 pays membres de l’organisation.

En créant ce panel sur la sécurité européenne, présidé par Wolfgang Ischinger, président de la conférence sur la sécurité de  Munich, et dont l’ancienne conseillère nationale Barbara Haering fait partie, l’OSCE a souhaité stimuler la réflexion sur le futur de la sécurité en Europe. Les experts sont chargés de faire des propositions (deux rapports sont prévus à mi et fin 2015) allant dans le sens d’un renforcement de la sécurité européenne en tant que projet commun.
Александр
Александр

Messages : 5390
Date d'inscription : 23/03/2010
Localisation : Leuven, België

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Александр Jeu 4 Juin - 10:23

Dernier rapport de l'OSCE concernant les actions d'hier:

Spot report by the OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine (SMM), 3 June 2015: Fighting around Marinka

Kyiv 4 June 2015

Summary

Fighting erupted around the government-controlled town of Marinka (23km west-south-west of Donetsk city centre) in the morning of 3 June. The SMM observed the movement of a large amount of heavy weapons in “Donetsk People’s Republic” (“DPR”)-controlled areas – generally in a westerly direction towards the contact line – close to Marinka, preceding and during the fighting. Calm was restored by the early evening.

Detail

Between 22:30hrs on 2 June and 05:30hrs on 3 June, the SMM – positioned in the “Donetsk People’s Republic” (“DPR”)-controlled Tekstilshchik area of Donetsk city (14km east-north-east of Marinka) – made a number of observations. It observed, inter alia, eight tracked armoured vehicles moving west, four of which were main battle tanks (MBT) at 22:30hrs; four MBTs at 23:03hrs; a military-type truck moving west, towing a 122mm artillery piece at 23:45hrs; two T-64 MBTs moving west at 04:30hrs; and a column of one infantry fighting vehicle (BMP-2), three military trucks (one carrying an ZU-23-2 anti-aircraft gun), and two T-72 MBTs, moving west, at 04:50hrs. In addition, the SMM – at the same location – heard approximately 100 outgoing artillery rounds fired from a location 1-5km north-north-west of its position between 04:30 and 04:40hrs; an outgoing salvo of BM-21 multiple launch rocket system (MLRS) Grad rockets fired from a location 1-5km west of its position at 04:55hrs; and, 100 outgoing artillery rounds fired from a location 5km north-north-west of its position.

Between 04:30 and 05:00hrs, the SMM – positioned in Donetsk city-centre – heard several salvos of outgoing MLRS rockets and approximately 100 incoming heavy-artillery rounds.

Between 07:00 and 08:00hrs, the SMM – mobile in an area 6-9km east of Marinka – observed seven T-64 MBTs facing west. In addition, it heard, on two separate occasions, more than five salvos of outgoing MLRS (BM-21) rockets and heavy-mortar rounds; and 12 outgoing MLRS Grad rockets and mortars.

At approximately 06:00hrs, an SMM unmanned aerial vehicle (UAV) observed intense shelling targeting an intersection of the H15 highway 3.5km south-west of Marinka. The UAV spotted four 2S3 Akatsiya 152mm self-propelled howitzers 9km south-west of the town at 15:30hrs.

The SMM made several attempts between 10:45 and 12:11hrs to contact high-ranking “DPR” personnel – including the “DPR” “prime minister”, “parliamentary speaker”, “minister of defence” and “chief of the general staff” – in order to facilitate a cessation to the fighting around Marinka. Either they were unavailable or did not wish to speak to the SMM.

At 15:00hrs the SMM received a letter from the Ukrainian Ministry of Defence, saying Ukrainian Armed Forces heavy weapons would be placed on the contact line in order to deal with the “real threat” posed by the fighting in Marinka, which they said had started at 06:00hrs that morning. Ukrainian officials later publicly acknowledged that the weapons had been used, saying their use was necessary in thwarting a “DPR” attack.

The Representative of the Russian Federation Armed Forces to the Joint Centre for Control and Co-ordination told the SMM at 15:00hrs that a ceasefire around Marinka would take effect at 17:00hrs. He told the SMM at 21:00hrs that the situation around Marinka was currently calm. At around 19:00hrs a representative of the Anti-Terrorist Operation command in Kramatorsk and the “DPR” “ministry of defence” confirmed to the SMM that Marinka was under government control.

The SMM will follow up on reports of civilian and military casualties in Marinka. 
Contacts

Michael Bociurkiw

Spokesperson

OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine
26 Turgenevska Street
01054 Kyiv
Ukraine

Office: +380 44 382 0832[url=#]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC[/url][url=#]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC[/url]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC
Mobile: +38 067 4083107[url=#]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC[/url][url=#]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC[/url]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC
michael.bociurkiw@osce.org

Iryna Gudyma
Senior Press Assistant
OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine
26 Turgenevska Street
01054 Kyiv
Ukraine
Mobile: +38 067 4021716[url=#]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC[/url][url=#]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC[/url]L'OSCE - Page 2 XEPMsFKs7YmM8bsAMlyf2OwTPszAMZMeayGCpJVAAAAAElFTkSuQmCC
Iryna.Gudyma@osce.org
Александр
Александр

Messages : 5390
Date d'inscription : 23/03/2010
Localisation : Leuven, België

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Александр Jeu 20 Aoû - 8:22

Ukraine: les observateurs de l’OSCE «harcelés» dans l’est du pays

L'OSCE - Page 2 2015-08-09T114246Z_316899174_GF20000018322_RTRMADP_3_UKRAINE-CRISIS_0
Les quatre voitures blindées des observateurs recouvertes de bâches. Elles ont été incendiées devant une résidence de la mission de l'OSCE, qui surveille le conflit dans l'Est séparatiste pro-russe. Donetsk, le 9 août 2015.

REUTERS/Alexander Ermochenko

Les observateurs de l'OSCE, dans l'est de l'Ukraine, font face à des niveaux « sans précédent » de harcèlement, notamment de la part des séparatistes pro-russes. C'est ce qu'a déclaré, mercredi 19 août, le chef de la mission de l'OSCE en Ukraine.
  


La sécurité de la mission « a été mise à l'épreuve à un niveau sans précédent depuis quelques semaines. Nos patrouilles ont été visées par des tirs, y compris de tirs d'armes lourdes », a déclaré le chef de la mission d'observation de l'Organisation pour la sécurité et la coopération en Europe (OSCE) en Ukraine, Ertugrul Apakan.

« Des observateurs ont été harcelés, des armes ont été pointées en leur direction », a-t-il ajouté, précisant que l'épisode le plus violent a eu lieu dans la nuit du 8 août à Donetsk, le fief des séparatistes pro-russes dans l'est de l'Ukraine. Quatre voitures blindées des observateurs ont été alors incendiées. « C'était probablement une attaque directe contre la mission, dans le but de saboter ses opérations », selon le diplomate turc qui dirige la mission d'observation.

Ces dernières semaines, les incidents se sont produits des deux côtés de la ligne de front, mais surtout du côté des rebelles pro-russes, a-t-il précisé. Ertugrul Apakan s'est plaint que le brouillage des drones dont dispose la mission s'était intensifié.

La situation sur le terrain semble donc s'aggraver d'une manière générale. Le chef des observateurs a insisté sur le fait que les combats sont plus fréquents et plus sérieux, ainsi que les violations du cessez-le-feu.

D'autre part:

OSCE Observers Said They Had No problems With Moving In Territory Controlled By Ukraine

The representative of the OSCE SMM’s office in Kramatorsk confirmed the absence of any problems with the access to the territories controlled by the Armed Forces of Ukraine.
As the press service of the Ministry of Defense of Ukraine reports, this was stated by the press officer of the Ukrainian side in the Joint Center Ruslan Semeniuk.

Today, on 19 August, a working meeting of the head of the Ukrainian side in the Joint Center for control and coordination Major General Borys Kremenetskyi with Deputy Head of the OSCE Special Monitoring Mission Alexander Hug took place at the boundary line in Mayorsk in the Donetsk region.

The parties discussed issues of further cooperation between the OSCE and Joint Center.

Alexander Huh has stressed that there are no problems with Mission’s movement in the territory controlled by Ukrainian military. At the same time he has told that such problems exist in the areas controlled by the illegal armed formations.

During the meeting, Alexander Huh has announced that he will make a statement about this to the press.

For your information, today, Head of the OSCE SMM called on pro-Russian militants to stop attacks against international observers.
Александр
Александр

Messages : 5390
Date d'inscription : 23/03/2010
Localisation : Leuven, België

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Александр Jeu 20 Aoû - 12:27

Russia talks of peace but refuses to impl its Minsk commitments that would make peace possible

L'OSCE - Page 2 CM1WWNCVEAgpnXa

Response to the Address of the Chief Monitor of the OSCE Special Monitoring Mission to Ukraine, Ambassador Ertugrul Apakan

As delivered by Ambassador Daniel B. Baer to the Special Permanent Council, Vienna | August 19, 2015

At the outset, let me thank the Chairmanship for holding this special meeting of the Permanent Council to address the disturbing developments in Ukraine, and Ambassador Apakan for briefing us on the situation.

Ambassador Apakan, as you noted, conditions on the ground in eastern Ukraine are more volatile and unpredictable than before. Your characterization of the situation as a “violent stalemate” is apt considering the regular reoccurrence of ceasefire violations and the aggression directed toward the SMM.  

In recent weeks, we have witnessed a disturbing pattern of targeted attacks on SMM personnel and property in separatist-controlled areas. Clearly, some groups hope to intimidate SMM monitors. On August 16, a separatist fighter at a checkpoint threw an unexploded 122mm artillery shell into an SMM vehicle. We join Foreign Minister Dačić in condemning the arson attack that destroyed four SMM vehicles in Donetsk city, and all other attempts to hamper the SMM’s valuable work in eastern Ukraine. I hope  colleagues also took note of our distinguished Russian colleague’s comment today saying that “objective reporting” was “vital for monitors’ safety.” I hope that wasn’t a threat.  We appreciate the steps taken to improve security, particularly around SMM offices and residences in separatist-controlled Donetsk city, which has been the site of some of the more egregious efforts to intimidate the SMM. These occur at the same time that SMM UAVs continue to experience severe – what you’ve called “military-grade” – jamming, which has led to their crashing. The SMM remains unable to access large swaths of separatist-controlled territory, including most of the area along Ukraine’s border with Russia.

Mr. Chair, since our last meeting, combined Russian-separatist forces have sharply escalated their attacks on Ukrainian positions across the ceasefire line at various locations along the line of contact. On any particular day in the past month, the Ukrainian government reports that its forces have sustained over 100 incidents of shelling or shooting in a 24-hour period, making this the most intense period for attacks by combined Russian-separatist forces since their February offense against Debaltseve – their original, immediate, massive violations of the Minsk Package of Measures. Many of these attacks occur at night, when the SMM is not patrolling, and are thus not recorded in SMM daily reports. For example, overnight on August 16 to 17, combined Russian-separatist forces intensified their shelling of Ukrainian held territory on the outskirts of Mariupol and other areas at the southern end of the line of contact. Combined Russian-separatist forces shelled Lebedynbsky, Hnutove, and Sartana, all of which are populated, resulting in deaths and injuries among the local population and damage to gas, electricity and water infrastructure. Combined Russian-separatist forces also shelled Ukrainian positions around the now depopulated town of Shyrokyne. Ukrainian forces deployed heavy weapons for defensive retaliatory strikes.

While many of the attacks by combined Russian-separatist forces occurred at times that the SMM was not able to witness and report on them, the SMM has seen the aftermath of such attacks and reported on the presence of craters, damage to infrastructure, and unexploded ordinance in numerous locations.

At the same time that combined Russian-separatist forces increase their attacks on Ukrainian positions, Russian political leaders and media attempt to fool and dissemble by raising alarm about a so-called “impending Ukrainian offensive.”  Russian Foreign Minister Lavrov did so during an August 17 press conference, when he claimed that Ukrainian actions “look like preparation for an offensive.” Colleagues, let’s be clear: there is a victim and an aggressor here. And Russia’s aggression against Ukraine continues unabated in an attempt to use violence to control Ukraine and to deprive people living in Ukraine of a stronger future. Our Russian colleague’s statement today that “another armed provocation by Ukraine looked just like last August” is laughable and outrageous: last August is when Russian forces invaded Ukraine, causing the tragedy at Ilovaysk.

We hope Russia will walk back this ongoing escalation. We reiterate our call for Russia and the separatists it backs to resolve the conflict in eastern Ukraine, not on the battlefield, but at the negotiating table in the Trilateral Contact Group format Russia agreed to when it signed the Minsk agreements in September 2014 and later in February 2015. We call upon Russia and the separatists to engage in discussions in the Trilateral Working Group’s working groups in good faith, and with an aim to finding a peaceful resolution to the fighting in eastern Ukraine.
Mr. Chair, Ambassador Apakan, in the Permanent Council we regularly hear our distinguished Russian colleagues present a very different story. They blame Ukraine for the conflict, they pay lip service to the Minsk agreements, and call for peace. It is essential that we remember the context in which they speak:  Ukraine did not send arms, materiel, and fighters into its neighbor’s sovereign territory, or violently seize hundreds of square kilometers of the territory beyond the contact line agreed to at Minsk. That was the work of combined Russian-separatist forces. Indeed, without Russia providing tanks, armored vehicles, heavy artillery, and military personnel, training, and elements of command and control to the separatists, there would be no fighting in eastern Ukraine. Time and time again, Russia talks of peace but refuses to implement its Minsk commitments that would make peace possible. If Russia truly wants peace, it must act, not just talk. If Russia truly wants peace, it must halt its use of heavy weaponry, withdraw its soldiers from Ukrainian territory, and fully implement its Minsk commitments.
Finally, let me underscore that the United States does not recognize Russia’s attempted annexation of Crimea, which remains part of Ukraine, and we call on Russia to end its occupation of the peninsula.

Mr. Chair, Ambassador Apakan, before closing I’d like to share with you that I had the opportunity during this recess to travel to eastern Ukraine, to the cities of Kramatorsk and Slovyansk that had been liberated from Russian-separatist forces. And what I found on that visit was wholly consistent with what Ambassador Apakan said today, which is that the people living in Ukraine want peace. And that they believe that with peace they can solve all other problems. The visit to Slovyansk and Kramatorsk was such a remarkable study in contrast: because while we sat in a room that had bullet holes in the walls, and while we passed a bombed-out bridge, what we met were people who are hopeful about the future, who embraced peace, who are grateful to be living in government-controlled territory. We talked with IDPs who had escaped separatist-controlled territory, who had families still there who they were concerned about, and people from either side of the line of contact were completely united in wanting one thing, which was peace. This is what we found when we stopped at a youth center, when we showed up at a soccer pitch, or when we visited a home for IDPs.
Thank you, Mr. Chair.
Александр
Александр

Messages : 5390
Date d'inscription : 23/03/2010
Localisation : Leuven, België

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  richard Sam 5 Sep - 19:46

svp qui partira comme observateur pour le 25 Octobre
richard
richard

Messages : 2303
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 69

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Matt Sam 5 Sep - 23:05

Marine Le Pen et ses coreligionnaires sponsorisé par le Kremlin!!

Question idiote, la réponse était connue (comme les résultats aussi, cfr le "référendum" de Crimée) avant les élections.

______________________________________________
Відвідайте Україну.
"Driven to perfection" (A. Senna)
L'OSCE - Page 2 Sign110
Matt
Matt
Admin

Messages : 10298
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 63
Localisation : Ostende, Belgique

https://forum-ukrainien.forumactif.org/

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  richard Lun 7 Sep - 17:21

Réponse imbécile .Pourquoi publier sur ce forum les bulletins d information de OSCE????
richard
richard

Messages : 2303
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 69

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  benoit77 Mer 9 Sep - 16:20

plus sérieux:

La mission du Bureau des institutions démocratiques et de l'organisation Human Rights pour la sécurité et la coopération en Europe (OSCE / BIDDH) ne participeront pas à l'observation des soi-disant «élections» qui sont contrôlées par des militants russes

http://www.unian.net/politics/1120340-obse-otkazalas-nablyudat-za-psevdovyiborami-v-dnri-lnr.html
benoit77
benoit77

Messages : 2859
Date d'inscription : 17/09/2014

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Matt Mer 9 Sep - 23:07

Purement logique, ce serait cautionner le terrorisme . . .

______________________________________________
Відвідайте Україну.
"Driven to perfection" (A. Senna)
L'OSCE - Page 2 Sign110
Matt
Matt
Admin

Messages : 10298
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 63
Localisation : Ostende, Belgique

https://forum-ukrainien.forumactif.org/

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Caduce62 Ven 16 Oct - 17:38

L'OSCE - Page 2 Sans_t11
Caduce62
Caduce62

Messages : 15059
Date d'inscription : 05/01/2010
Age : 61
Localisation : chez les Ch'tis

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Krispoluk Ven 16 Oct - 17:54

Ca c'est du bon poulet Ukrainien qualité "export" contrôle sanitaire, conditionnement hermétique de qualité UE et tout et tout... Vivement la Zone de libre échange  Laughing Laughing Laughing Cool


 L'OSCE - Page 2 Sans_t10
Krispoluk
Krispoluk

Messages : 9785
Date d'inscription : 03/06/2014
Localisation : Chez les Ch'tis

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Matt Ven 16 Oct - 23:51

No comment sur la photo . . .
Les terrorusses replient leur armement dans les bois, fait relevé par "les aveugles"

______________________________________________
Відвідайте Україну.
"Driven to perfection" (A. Senna)
L'OSCE - Page 2 Sign110
Matt
Matt
Admin

Messages : 10298
Date d'inscription : 01/01/2010
Age : 63
Localisation : Ostende, Belgique

https://forum-ukrainien.forumactif.org/

Revenir en haut Aller en bas

L'OSCE - Page 2 Empty Re: L'OSCE

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Page 2 sur 5 Précédent  1, 2, 3, 4, 5  Suivant

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum