Ukraine, le forum LIBRE
Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
Le deal à ne pas rater :
Google Pixel 7 5G – Smartphone 6,3″ OLED FHD+ 8 Go + 128 Go
316 €
Voir le deal

їзди у Франції

Aller en bas

їзди у Франції Empty їзди у Франції

Message  Caduce62 Lun 1 Avr - 21:27

Які права потрібні у Франції: інструкція для іммігранта


їзди у Франції Safe_i11
Posted on 02/05/2018 by admin
Які права потрібні у Франції: інструкція для іммігранта

Багато іноземців розпочинають своє знайомство з Францією за допомогою автодоріг, адже так зручно сісти за кермо авто і відвідати усі ті чудові куточки, про які так барвисто розповідають путівники! При цьому іноземні права приймаються як в прокатних компаніях, так і при дорожніх перевірках поліцією. Але, коли вчорашні туристи (чи “туристи”нелегали) вирішують осісти у Франції та набувають статус резидентів (після отримання робочої або сімейної посвідки на проживання), частенько вони ніяк не думають про те, що з правами їх країни можуть виникнути питання і знадобиться отримувати французькі права (і жах все перездавати на французькій!).

У нових мігрантів є одна дуже важлива проблема, яку потрібно грамотно вирішити, щоб потім не мати великих проблем із-за свого правового неуцтва – це українські водійські права (permis de conduire).

Водіння під час короткострокового візиту

У випадках короткострокових відвідувань Франції (менш як 3 місяців) наявності чинних національних прав України вистачає. При цьому французьке законодавство пред’являє до іноземних водійських посвідчень декілька вимог: права мають бути дійсні; вони мають бути видані країною, резидентом якої ви є; документ повинен супроводжуватися офіційним перекладом французькою мовою.

Чи треба обмінювати українські водійські посвідчення на права міжнародного зразка?
Іноземні водійські права, видані відповідно до положень Додатка 9 Міжнародної Женевської конвенції про дорожній рух від 19 вересня 1949 р., або Додатка 6 Віденської конвенції про дорожній рух від 8 листопада 1968 р., або іншими положеннями, що відрізняються від вищезгаданих незначними деталями: Рожевий колір фону; Напис французькою “permis de conduire” і/або іншими мовами; Латинські букви, або курсив англійською; Вказання категорії A, B, C, D і E (як мінімум); Абревіатура країни, яка видала документ, у вигляді овального знаку ; Допускається формат у вигляді пластикової карти.

Теоретично, згідно як Віденської конвенції, так і французького законодавства, нема потреби мати при собі міжнародне водійське посвідчення, досить мати при собі національні водійські права, видані за стандартами, встановленими Віденською конвенцією (див. вище). Міжнародне водійське посвідчення є доповненням до національного водійського посвідчення. На практиці ж ситуація кардинально відмінна: наскільки мені відомо, приміром, в деяких прокатних компаніях обов’язковою вимогою для громадян України являється наявність як національних, так і міжнародних водійських посвідчень. Тому, рекомендую все-таки мати при собі як і національні водійські посвідчення, так і міжнародні, щоб уникнути неприємних ситуацій і не зіпсувати собі відпочинок. Згідно вже згаданим поправкам у Віденську Конвенцію, національні водійські посвідчення, видані за старим зразком, є чинними до дня закінчення терміну їх дії. Те ж стосується і міжнародного водійського посвідчення. Тому не варто переживати, якщо ви не встигли отримати водійські посвідчення нового зразка.

У випадку, якщо ми говоримо про туристів, тобто, які в’їхали на територію Франції на підставі туристичної візи типу С (еквівалент безвізового туристичного в’їзду для українців), то максимальний термін дії у Франції водійського посвідчення, виданого в Україні, – 3 місяці з дня в’їзду на територію Франції. Внаслідок того, що саме 3 місяці, тобто 90 днів, це максимальний термін для одноразового “легального” перебування на території Франції по туристичній візі типу С (по безвізу). Дуже часто у мене запитують: а якщо це “мультивіза” терміном, приміром, на рік. Який термін дії водійських прав? В даному випадку будь це “мультивіза”, будь це віза на одноразовий в’їзд (безвіз) – не важливо, як в одному, так і в іншому випадку, віза є туристичного типу С (еквівалент безвізового туристичного в’їзду для українців), тому і термін дії водійських посвідчень ідентичний. У випадку з “мультивізою” різниця полягає тільки в наступному: тримісячний термін дії поширюється на кожен в’їзд на територію Франції і при кожному новому в’їзді тримісячний відлік починається знову.

Чи можна у Франції їздити з українськими правами постійно?

Для іноземців, емігруючих у Францію (у тому числі вихідців із СНД), діє універсальне правило. Ви можете використовувати водійську ліцензію, видану на батьківщині, впродовж 1 року. Іноземні студенти не міняють свої національні права. Але, якщо випускник планує залишитися у Франції, краще заздалегідь підготуватися до обміну прав.
Договору про взаємне визнання водійських прав між Україною і Францією немає і безпосередньо поміняти не можна. Тому, впродовж першого року легального перебування у Франції (відлік розпочинається з дати вклеювання віньєтки OFII в паспорт) ви зобов’язані перездати на французькі права (“Échange d’un permis de conduire passé à l’étranger (hors Europe), https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1460). За законами Франції ваші права не вважаються дійсними і ви потрапляєте в зону великого ризику. Українські права нового зразку не міняються у Франції, тільки права радянського зразка. Вам доведеться скласти іспит на знання правил дорожнього руху та іспит на водіння.

До речі, якщо ви вже прожили легально понад рік у Франції, будь-яке майбутнє підписання вашу ситуацію не змінить – префектура має абсолютно законні підстави відправити вас на перездачу. Читайте правила обміну для росіян – якщо процедура обміну не була завершена за наданий час (що нерідко трапляється), або з якихось причин в обміні було відмовлено, на права доведеться здавати наново.

Єдиним виключенням з цього правила є українці, прохачі біженства. У “Довіднику біженця” можна прочитати: ” Водійське посвідчення можна обміняти без réciprocité (визнання) (тобто без існування договору про визнання водійських прав між Францією і Вашою батьківщиною). Обмін можна зробити тільки впродовж першого року дії посвідки на проживання. Після закінчення цього періоду Вам доведеться скласти іспит на знання правил дорожнього руху та іспит на водіння. Тобто, в теорії ви можете поміняти, не чекаючи отримання статусу біженця. У реальності залежить від практик, прийнятих в конкретній префектурі.

Права можна обміняти, навіть якщо їх термін дії збіг до отримання статусу, а, також, впродовж розгляду запиту на притулок або до в’їзду до Франції ” (http://leguidedurefugie.com/). Загалом, обміняти прострочені права можна тільки у тому випадку, якщо вони вже були визнані Францією і потім прострочили (припустимо, людина поїхала, а потім повернулася). Усі інші прострочення не працюють. Взагалі, моя основна порада щодо отримання/обміну прав для біженців і тих, хто знаходиться в процесі регуляризації після нелегального положення – це поставити таке питання своєму асистентові, який супроводжує у рамках insertion.

Хоча, є ще одна група українців – власники прав країн ЄС – Польщі, Румунії, Угорщини. Їх не потрібно міняти у Франції. Якщо у вас є російські права, їх вам поміняють в перший рік вашого легального перебування у Франції. Теоретично, ви не маєте права отримувати східноєвропейські права після отримання резиденції у Франції та ви повинні були постійно мешкати в країні, де отримали своє посвідчення (” Conduire en France avec un permis européen “, https://www.service-public.fr/particuliers/vosdroits/F1757).

Дуже часто від іноземців, які мешкають у Франції, надходить інформація про довге (понад рік) використання національних прав СНД і відсутності яких-небудь санкцій від поліції за це. Дійсно, такі випадки є, і поліціянти, перевіряючи документи, не завжди виявляють порушення.
Рішення про дотримання або недотримання закону кожен приймає самостійно.

ВП як важливий елемент страхового поліса на машину

При настанні страхових випадків, у виплаті компенсацій може бути відмовлено на підставі недійсних прав!
Наприклад, французька система страхування побудована на довірі. Ніхто не копатиме після першого року страхування які у вас документи, чи обміняли вчасно права. До першої серйозної страхової виплати. Піднімуть документи, перевірять чи дійсні у вас ВП, знайдуть помилку і ваш підпис після твердження, що ви подаєте правдиві відомості. Звинуватять в поданні неправильних даних, що спричинить розрив договору, різке зменшення, а то і відмова від страхових виплат. У групах вже були свідоцтва про відмови виплат на підставі не обмінених водійських прав країн СНД. Простежте уважно, щоб страхова компанія зареєструвала ваші французькі права. Якщо після реєстрації ваших французьких прав ваш бонус залишився тим самим – вам поталанило і правда на вашому боці (оскільки теоретично, якщо французька влада не зарахує ваш попередній водійський стаж і не впише при видачі французького ВП, ви повинні автоматично перейти в статус “новачка”).

Не знаю наскільки це реально у Франції, але в Іспанії я читав пости людей, яким вдавалося вписати свій стаж в нові іспанські водійські посвідчення після їх повної перездачі через автошколу. Для чого це треба? Головне – це страховка авто. Далеко не усі страхові компанії готові зарахувати стаж по іноземному ВП, а ось, якщо стаж вписаний у французьке ВП, ціна страховки значно падає. Крім того, є ряд додаткових бонусів у вигляді більшої кількості водійських балів, відсутність необхідності їздити з учнівською буквою і підвищених допустимих норм вмісту алкоголю в крові.

Часто, багато страховок не хочуть брати з українськими правами. Потрібно проявити наполегливість і шукати того страхового агента, який захоче взяти. Один з варіантів не втрачати час – бути вписаним другим водієм в чужу страховку, наприклад, чоловіка. За законами Франції, навіть якщо ви маєте ВП в 12 балів, але не були застраховані три роки, то переходите в статус ” новачка” з 6 балами та збільшенням страхового внеску. Та ж історія, якщо ваше ВП (європейське або українське менш як 3 років). Багато хто в групах розповідає, як страхується роками у Франції з українським ВП, як їх перевіряють поліціянти та не штрафують. Можу сказати – ваш правовий нігілізм може вам одного разу дуже дорого обійтися.

Що буде, якщо після року резиденції упіймають без французьких прав?
Чим ви ризикуєте їздити без прав? Водій без прав, з анульованими або недійсними правами вперше платить штраф у 800 євро. Якщо ви платите впродовж 15 днів, сума зменшується до 640 євро, якщо затримка більш як 45 днів – сума доходить до 1600 євро. У разі повторних перевірок, сума доходить до 15 тисяч або до року в’язниці. При обтяжуючих обставинах – тимчасова або повна конфіскація машини, заборона сідати за кермо до 5 років. Усе відшкодування збитків при аварії йде коштом водія. Дійсне ВП стали вимагати для видачі техпаспорту автомобіля з серпня 2017 року.

А для тих, кому важлива тільки зелена наліпка на лобовому склі, що надає право водити та не більше (тобто не розраховувати на реальні виплати іншій стороні при аварії), то можна звичайно не морочитися і водити, як ви звикли в Україні й сподіватися на «авось». Врешті-решт, ви без аварій можете проїздити багато років. Я тільки заглянув в інтернет і відразу знайшов купу курйозів на цю тему. Наприклад, як француз 31 рік проїздив з колоніальними французькими правами Конго і потрапив у поле зору поліції випадково. Відбувся місяцем в’язниці умовно і штрафом в 600 євро.

Здати на права у Франції

Якщо говорити про систему отримання водійських прав у Франції, їй можна дати зовсім коротку характеристику: дуже дорого і дуже повільно.
Для допуску до іспиту необхідно пройти теоретичну підготовку і мінімум 20 годин практичного зайняття в автошколі. Уроків по водінню може бути менше, ніж 20 годин, це на розгляд інструктора. Час здачі практичної частини – 32 хвилини. Кожна повторна спроба знову оплачується. При провалі, екзаменатори наполягатимуть на відвідуванні додаткових практичних занять. Послідовність підготовки до іспиту наступна. Спочатку здається теоретичний іспит. Впродовж 3-х років після його здачі треба навчитися водити й здати практичну частину іспиту. Якщо з першого разу іспит скласти не вдалося, можна спробувати ще раз, дається максимум п’ять спроб. Якщо не вийшло з п’ятого разу, доведеться починати спочатку.

Ви можете прийти на здачу навіть без 20 годин, як вільний кандидат, якщо вважаєте, що потягнете без уроків і витримаєте адміністративні дії замість автошколи, оскільки термін очікування для проходження іспиту в Паризькому регіоні ще рік тому складав в середньому 2 роки. Зараз, завдяки деяким реформам, цей термін начебто скоротився до 2 місяців, але краще заздалегідь уточнити у вашій префектурі. Ви потім отримуєте тимчасове ВП на три роки з 6 балами ((http://quelpermis.com/Permis-etranger/echange-de-permis-de-conduire-etranger.html)

У Франції заборонено водити машину, якщо рівень алкоголю в крові перевищує 0,5 гр/л. Але, для молодих водіїв (перші 3 роки після складання іспиту) норма інша – 0,2 гр. алкоголю на літр крові (http://www.securite-routiere.gouv.fr/connaitre-les-regles/reglementation-et-sanctions/alcool) – це нуль келихів вина! Нуль. Тому що, після першого келиха ви вже перевищите дозволений рівень. Тому, поки ми їздимо з буквою А, алкоголь взагалі не п’ємо! Інакше можна втратити 6 балів, отже, і права (особливо актуально в перший рік водіння).
В середньому, вартість навчання в автошколі за програмою “мінімум” складає €1200. За статистикою, небагато здають з першого разу, і реальна цифра буде приблизно €1600.

Як отримати водійські права у Франції (і не залишитися без штанів)

Цікавою можливістю для підготовки до практичного іспиту являється програма La conduite supervisée, завдяки якій додаткові години можна практикувати не з інструктором, а з родичем, що має водійські права і певний стаж ((http://www.securite-routiere.gouv.fr/permis-de-conduire/passer-son-permis/la-conduite-accompagnee/la-conduite-supervisee). Пройшовши “мінімум” в автошколі, можна практикуватися вже з родичем, причому вимагається проїздити не менше 3 місяців і 1000 км.

Навчання в автошколі дороге, але, в деяких випадках, допомогти з оплатою можуть в Pole emploi. Сума не повинна перевищувати 1200 євро. Для цього необхідно довести, що права потрібні у вашій роботі. З повним списком вимог можна ознайомитися тут (” Aide à l’obtention du permis B “, https://www.pole-emploi.fr/candidat/aide-a-l-obtention-du-permis-b-@/article.jspz?id=61973). Це питання обговорюється індивідуально з представниками центру. Бувають випадки отримання допомоги від працедавця. Знайте, що більшість автошкіл не хочуть зв’язуватися з біржею праці. Тому, завдання складне, але ж, напевно, здійсниме. Як і взагалі щодо всього, що пов’язано з розвитком і підтвердженням професійних навичок. Та ж сама процедура VAE (http://www.vae.gouv.fr/), про неї чомусь мало хто знає.

Або ще одна хитрість – можна включити отримання прав у свій проект d’insertion, тоді сплатити може регіон. Крім того, є окремі диспозитиви для людей молодше 25 років. У регіонах є різна допомога, наприклад, для молоді 18-25 років через Mission locale/MDS.
З березня 2017 року ви маєте право використати години свого особового рахунку для підвищення кваліфікації (compte personnel de formation – CPF) для здачі на права категорії B і С.
Всім гарного настрою!

Литература для вивчення:

« Страхування автомобіля у Франції », http://paris-ua.com/strahuvannya-avtomobilya-u-frantsiyi/

Автор : Marcel Lacheppe
Переклад з росiйськоi : Nataliya Shamova
Caduce62
Caduce62

Messages : 15010
Date d'inscription : 05/01/2010
Age : 61
Localisation : chez les Ch'tis

Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum